Érzékenyítő tréning – Nagykanizsa – 2019. december 03.

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

 

 

EFOP-5.2.4-17-2017-00008

Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer

adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén

 

 

Helyszín: Nagykanizsa, Miklósfai Általános Iskola

 

Időpont: 2019. december 03.

 

Foglalkozás: Érzékenyítő tréning

A negyedik alkalmon érintésen alapuló mozgásos gyakorlatokat csináltunk. Célom ezzel az volt, hogy megtapasztalják: bízhatnak egymásban, rábízhatják magukat társaikra. A felelősségtudat növelése (is) a foglalkozás célja volt, azt megtapasztalni, hogy felelős vagyok nem csak saját magamért, hanem a társaimért is.

 

 

  1. Nyitott, majd csukott szemmel a pár egyik tagja, impulzusadás és reagálás

A pár egyik tagja becsukja a szemét, míg a másik óvatosan, finoman hozzáér a társ különböző testrészeihez. A csukott szemű ember annyira mozdul meg, amekkora az impulzusadás ereje, dinamikája. Ha a partner biztonságban érzi magát, meg lehet próbálkozni erőteljesebb impulzusokkal.

 

  1. Tenyérirányítás az arc előtt, nyitott szemmel

A pár egyik tagja kifeszíti a tenyerét, míg a másik az arcát 15-20 centire közelíti a tenyérhez. Ezt a távolságot folyamatosan tartania kell. A nyitott tenyerű elindul a térben, a társa pedig követi. Különböző mozgáshelyzeteket lehet így „kikényszeríteni” a társtól (pl.: leül egy székre vagy a földre, lefekszik, ugrik egyet stb.).

 

 

  1. Vállal irányítás csukott szemmel

Ugyanaz a játék, mint az előbbi, csak itt az irányítás konkrét fizikai kontaktuson keresztül megy végbe: egy vagy kétkezes vállrátétellel. Az irányítást a kéz vállra gyakorolt nyomása eredményezi.

 

  1. Tenyérrel irányítás (irányító-irányított folyamatos kapcsolat, nyomás)

Ugyanaz a játék, mint az előbbi, csak itt az irányítás konkrét fizikai kontaktuson keresztül megy végbe: egy vagy kétkezes tenyérrátétellel. Az irányítást a kézhátra gyakorolt nyomása eredményezi.

 

  1. Hanggal irányítás, irányított csukott szemmel

Az irányítás egy jól felismerhető, folyamatosan ismételhető hangon keresztül történik. Az irányítás eszközei a kiadott hang gyorsítása, lassítása, a hangerő növelése vagy csökkentése. Amikor nem hallja a partner a hangot, akkor meg kell állnia, ez a jel arra, hogy a társ meg akarja állítani.

 

 

A foglalkozások során talán itt ugrottuk a legnagyobbat a korábbi tevékenységeinkhez képest. A gyakorlatok végrehajtásához soha nem tapasztalt koncentrációra és fegyelemre volt szükség. A foglalkozás során több ponton is voltak fegyelmezetlenségek, bizonytalanságok, de végül minden a helyére került, mindenki érdemi munkát tudott végezni. A résztvevők nagyon elfáradtak a munkában, ezt többen el is mondták, hogy a végére már nagyon nehéz volt koncentrálniuk, de nagyon élvezték. Azt mondták, hogy az volt a nehéz, hogy nem csak magukra és a társukra, de még a környezetükre is folyamatosan figyelniük kellett, nehogy baleset legyen. Ettől függetlenül hasznosnak ítélem meg a foglalkozást, amely során olyanok is együtt tudtak dolgozni, akik azt gondolták, hogy nem fognak tudni egymással együttműködni. A foglalkozás során bebizonyosodott, hogy sikerült.

 

 

Második 6 hónap foglalkozás elsődleges céljai:

  • A diákok tanulják meg szabadon, nyíltan kommunikálni saját és mások iránt érzett érzelmeiket
  • Sajátítsák el a visszautasítás hatékony feldolgozásának módszerét
  • Az empátia, fantázia fejlesztése, a csoport összetartozás-tudatának erősítése
  • Az alázat megtapasztalása, és annak előnyeinek megismerése

Fejlessze a tanulók:

  • érzékszerveik működését
  • megfigyelő és utánzókészséget
  • koncentrációs képességét
  • szókincs és beszédkészségét
  • a kommunikációs készségét: verbalitás és metakommunikáció
  • a test tudatos használatát, mozgáskészséget

 

 

 

Budapest, 2019.12.31

 

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.