Érzékenyítő tréning – Balatonszemes – 2020. március 03.

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

 

 EFOP-5.2.4-17-2017-00008

Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer

adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén

  

Helyszín: Balatonszemesi Reich Károly Általános Iskola

 Időpont: 2020. március 03.

 Foglalkozás: Érzékenyítő tréning

 

 

A foglalkozás elsődleges céljai:

  • A csoport összetartozás-tudatának erősítése
  • Empátiás készségek továbbfejlesztése
  • A fentiek alkalmazása speciális helyzetű (más nemzetiségű, szegény, sérült, vagy a közösségbe később érkezett) társaik felé
  • Az erőszakmentes kommunikáció készséggé szilárdítása
  • Társas kapcsolatokhoz szükséges önbizalom továbbfejlesztése
  • A csoport, mint „safe space” alkalmazása
  • A csoporttudat kiterjesztése analógiák alapján

Fejlessze a tanulók:

  • önismeretét és saját értékeik felvállalását
  • közösségtudatát és nyitottságát egymás felé
  • a kommunikációs eszköztárát és vitakészségét
  • beleélő készségét és az arra való bátorságát
  • toleranciáját és stressztűrését

 

Ezen alkalmat az eddig tanult szabályjátékok csiszolására, pontosítására, gyakorlására szenteltük.

 

Szamurájos

(koncentráció, reflex, reakció idő, mozgáskoordináció)

A mindannyiuk által közkedvelt játékot pár kör erejéig a megszokott formában játszottuk, aztán nehezítettünk, ahogy korábban is: A két kezükkel nem egy képzeletbeli kardot kellett alkotniuk, hanem mind a két kéz egy-egy karddá változott, szóval tegyük fel, ha 10-en vannak, akkor 20 kard, azaz 20 „játékos” vett részt a továbbiakban.

 

Téma

(koncentráció, reflex, összpontosítás)

A gyerekek kérésére játszottuk az általuk közkedvelt játékot.

 

Teremts kapcsolatot

(kommunikációs játék, érintés)

Szintén már játszott játékot játszottunk. A játék során a gyerekeknek kapcsolatot kell teremteniük egymással, először csak szóban, aztán érintéssel, aztán a kettővel egyszerre.

 

Név-kör

(koncentráció)

Körjáték- labdát dobunk, s különböző szabályok szerint mondjuk a neveket. Pl.:

  • aki kapja a labdát, az a saját nevét mondja
  • annak nevét mondjuk, akitől kaptuk a labdát
  • annak a játékosnak a nevét mondjuk, akinek dobni fogjuk a labdát
  • három nevet mondunk: akitől kaptuk, a sajátunkat, majd annak a nevét, akinek dobjuk a labdát.

 

  

Utazás

(lazítás, összpontosítás)

Megkértem, feküdjenek le, hunyják le szemüket, és próbálják átélni a történetet, amit mesélni fogok nekik.  Meglepően jól koncentráltak voltak az egész mese folyamán, kértek folytatást, de arra a következő alkalmak egyikén kerül majd sor.

 

Ezen alkalom leginkább az ismétlésről szólt, gyakoroltuk a már megtanult játékokat, fejlesztve azon készségeket, melyeket a játékok biztosítanak. Mondhatni, olyan volt ez az alkalom, mint egy “ismeretellenőrző teszt”. A játékok után beszélgettünk, és kértem őket, emlékezzenek vissza arra, milyen volt, mikor csak tanulgatták ezeket a játékokat, hogyan játszották akkor.  Hüledezve, és nevetve nosztalgiáztak, mikor szembesültek, hogy mennyit is fejlődtek azóta, mióta tartanak ezek a foglalkozások.

 

 

Budapest, 2020.03.31.

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.