Nyári filmes napok I. (2018.07.27-29-ig)

EFOP-5.2.4-17-2017-00008

Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén

 SZAKMAI BESZÁMOLÓ: Nyári filmes napok I. (2018.07.27-29-ig)

 

Az első nyári filmes napok kurzusán a fő pedagógia fókusz a saját vélemény és érzelmek csoportos kooperációban való megfogalmazása volt a film és képi világ eszközeivel. A résztvevők két szerepben alakították a foglalkozásokat. A kurzus első felében nézőként és értelmezőként, majd a második részben alkotóként tevékenykednek. Így megélt, majd tolmácsolt élményként dolgozták fel a következő kérdéseket: Ki vagyok én? Milyennek látnak minket mások, milyennek látom én magamat? Mindeközben megtapasztalták, hogy milyen az, amikor érdemi párbeszédet folytathatnak.

 

A kurzus újszerűsége abban rejlik, hogy sok gyakorlattal ellentétben az élményt nem pusztán a filmes alapanyag szolgálja. Itt kétoldalú az impulzus, hiszen nemcsak a videók, hanem a közös képalkotás is része a programnak, így a szociológiai gondolkodás, illetve a filmes  perspektivikus látásmód megízlelése koncentráltabban és komplexebben segíthet a készségfejlesztésben.


Az első részben a következő filmek közül válogattunk az adott diákcsoportnak megfelelően, felkeltve érdeklődésüket a dokumentumfilmezés mellett az életutak és lehetőségek iránt, illetve az adott magatartásminták alapján a kitörés, a felemelkedés lehetőségére, a képességek felfedezésére, ugyanis a filmek témái is szerepet játszanak a gondolkodásmódra gyakorolt hatásban s a képeségfejlesztésben:

 

  • Gondolatok a szegénységről

A szegénység fogalomkörének körüljárása szakértők közreműködésével.

  • Egy katasztrófa miatt elszegényedett

Devecseri vörösiszap katasztrófában károsult példamutató roma közösség élete.

  • Egy hajléktalan ember története

Iskolából az utcára? Egy hajléktalan akinek van autója? De mire használja? És még sok izgalmas információ egy hajléktalan fiatalember életéről.

  • Egy Down-szindrómás zenész története…

Nem ők a fogyatékosok, hanem a világ ami megfosztja az érvényesülés lehetőségétől őket. Ám ha lehetőséget kapnak, akkor szárnyakat is.

  • Egy cigánytelepen született ember…

A körülmények és a földrajzi környezet alapvetően képesek meghatározni egy ember lehetőségeit. Nem így a roma származású Siroki László esetében, ahol a tehetség egy tomori kis faluból is utat tudott magának törni.

 

A videók megtekintése után rövid elemzéssel vezették át a szakemberek a társadalmi kérdésköröket a filmes aspektusba, annak érzületi (nézői) és alkotói (operatőri) funkcióival. Így a program második felében két különböző technikai módszer szerint próbáltak videót készíteni.

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.