Érzékenyítő tréning – Nagykanizsa – 2019. szeptember 27.

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

 

 

EFOP-5.2.4-17-2017-00008

Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer

adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén

 

 

Helyszín: Nagykanizsa, Miklósfai Általános Iskola

 

Időpont: 2019. szeptember 27.

 

Foglalkozás: Érzékenyítő tréning

A közös előadáskészítés után az volt a tervem, hogy a csoporttal megismertessek komplexebb drámás formákat, folyamatokat, amelyeken keresztül jobban megérthetik önmagukat és a világot, a csoporton belüli folyamatokat. A második szakasz első alkalmával azonban szerettem volna, ha kicsit jobban megismerem, hogy mi történt velük, mióta nem találkoztunk, milyen élményekkel gazdagodtak azóta. Az első alkalom tehát ismét az ismerkedésről szólt.

 

  1. Egy élmény megosztása

A játékban párokra osztottam a csoportot, és azt kértem tőlük, hogy mindenki meséljen el egy nyári élményt a társának. Ezután a csoporttal a pár másik tagja osztotta meg a történetet, úgy, mintha vele történt volna meg.

 

  1. Igaz-hamis-hamis

3 történetet kértem mindenkitől, ebből egy olyat, ami igaz, és kettő olyat, amely nem történt meg vele. A csoportnak ki kellett találnia, hogy melyik az igaz történet, mi történt meg valóban az adott személlyel.

 

 

 

 

  1. Mi lenne, ha … lenne?

Egy ember kiment a teremből, addig benn eldöntöttük, hogy ki lesz az, akit ki kell találnia a kint lévőnek. Miután bejött, csak olyan kérdéseket tehetett fel, hogy „ha ez az ember egy fa lenne, milyen fa lenne?”. Egy személy válaszol a kérdésre, majd megy tovább a kérdezősködés. A kérdezőnek rá kell jönnie ezek alapján, hogy ki a kiválasztott személy.

 

A foglalkozás jó hangulatban telt el, többeknek volt olyan élménye, hogy nem tudták a csoporttársukról, hogy bizonyos események megtörténtek vele a nyáron. Számos ilyen élmény érte a résztvevőket, olyan dolgok is kiderültek, melyekről egymás között még nem esett szó. Nekem is hasznos volt ez az alkalom, hiszen kicsit bepillantást nyerhettem abba, hogy mi történt velük az elmúlt pár hónapban. A gyerekek kicsit jobban megismerhették egymást, betekintést nyerhettek egymás életébe. A játékok során nagyon kellett figyelniük egymásra, hiszen csak így tudtak eredményesen részt venni az órán. Mivel gyakorlott csoportról van szó, így ez nem okozott nehézséget.

 

Második 6 hónap foglalkozás elsődleges céljai:

  • A diákok tanulják meg szabadon, nyíltan kommunikálni saját és mások iránt érzett érzelmeiket
  • Sajátítsák el a visszautasítás hatékony feldolgozásának módszerét
  • Az empátia, fantázia fejlesztése, a csoport összetartozás-tudatának erősítése
  • Az alázat megtapasztalása, és annak előnyeinek megismerése

Fejlessze a tanulók:

  • érzékszerveik működését
  • megfigyelő és utánzókészséget
  • koncentrációs képességét
  • szókincs és beszédkészségét
  • a kommunikációs készségét: verbalitás és metakommunikáció
  • a test tudatos használatát, mozgáskészséget

 

 

Budapest, 2019.09.30.

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.