Érzékenyítő tréning – Balatonszemes – 2020. február 05.

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

 

 

EFOP-5.2.4-17-2017-00008

Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer

adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén

 

 

Helyszín: Nagykanizsa, Miklósfai Általános Iskola

 Időpont: 2020. február 03.

 Foglalkozás: Érzékenyítő tréning

A hatodik alkalommal olyan gyakorlatokat szerettem volna velük csinálni, amely során az érzékelésük fejlődik, és ki kell élezniük az érzékszerveik működését, hogy ezáltal is tudatosabban legyenek jelen saját életükben. A 21. század ingergazdag környezetében talán hajlamosabbak vagyunk megfeledkezni arról, hogy mennyi mindent tudunk felfogni a körülöttünk lévő világból, ha tudatosan vagyunk jelen az életünkben.

 

  1. Impulzuskör

Körben állunk, megfogjuk egymás kezét. A tanár elindít egy impulzust a mellett lévő diák kezének megszorításával, aki továbbadja. A tanár indíthat több impulzust, ellenkező irányokba is. A cél, hogy minden elindított impulzus visszaérjen hozzá.

 

  1. Mi van a zsákban?

Egy zsákban vannak különböző formájú és anyagú tárgyak. Mindenki belenyúl a zsákba, és jellemzi azt a tárgyat, amit megfogott. Fontos: ha rájön a diák, hogy mi lehet az, akkor se mondja meg, a lényeg a formák és anyagok érzékelése.

 

  1. Kézfogós

Két csoportot csinálunk. Mindkét csoportból egy emberhez a csoport tagjai odamennek, és kezet fognak vele. Akivel kezet fognak, próbálja memorizálni tapintás alapján a kezeket. Ezután becsukja a szemét, és kevert sorrendben mennek oda azok, akikkel kezet fogott, és ismét kezet fognak. Megpróbálja kitalálni, kivel fogott kezet.

 

  1. Koccintás

Körbe állunk, egyesével felveszi a szemkontaktust mindenki mindenkivel: „koccintanak”. Amikor valaki mindenkivel felvette a szemkontaktust, csendben kiáll.

 

A vakvezetős foglalkozás után nagy újdonsággal nem szolgált a csoportnak a mostani gyakorlatsor, inkább egy másik aspektusából ragadtuk meg az érzékelést. A résztvevők közül többen visszajelezték, hogy rácsodálkoztak, milyen finom dolgokat lehet közvetíteni egy-egy érintéssel, szemkontaktussal. A 2. gyakorlat is nagy sikert aratott, az ismeretlen birtokbavétele, megismerése mindig izgalmas tevékenység. A fiúk jelezték, hogy a kézfogós játék is izgalmas volt, mert ők egymás között nagyon ritkán fognak kezet, a lányok pedig természetesen még kevesebbszer. A koccintás során, bár számítottam rá, de kellemes meglepetés volt, hogy senki sem nézett félre, senki sem szégyellt a másik szemébe nézni.

 

Első 6 hónap foglalkozás elsődleges céljai:

  • A diákok tanulják meg szabadon, nyíltan kommunikálni saját és mások iránt érzett érzelmeiket
  • Sajátítsák el a visszautasítás hatékony feldolgozásának módszerét
  • Az empátia, fantázia fejlesztése, a csoport összetartozás-tudatának erősítése
  • Az alázat megtapasztalása, és annak előnyeinek megismerése
  • Fejlessze a tanulók:
  • érzékszerveik működését
  • megfigyelő és utánzókészséget
  • koncentrációs képességét
  • szókincs és beszédkészségét
  • a kommunikációs készségét: verbalitás és metakommunikáció
  • a test tudatos használatát, mozgáskészséget

 

 

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.