Egészségnap keretében Szentgyörgyi Rómeó foglalkozása

SZAKMAI BESZÁMOLÓ

2018.10.12

Egészségnap keretében Szentgyörgyi Rómeó foglalkozása

 

EFOP-5.2.4-17-2017-00008

Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén

 

A színházi nevelés terén kikerülhetetlen szükséglet az egészséges és tudatos életmód, az állóképesség és a koncentráció, a figyelem, a küzfés és a kitartás, valamint a testtartás és a testmozgás. Ezt segített megőrizni, elsajátítani Szentgyörgyi Romeo hatszoros aerobic világbajnok, a Pécsi Sasok oszlopos tagja, aki csoportos mozgástréninget, koncentrációs feladatsort és mentálhigiénés előadást tartott a célcsoportot képező ifjúságnak.

 

Állóképesség fejlesztés célja a szervezet fáradással szembeni ellenálló képességének növelése a hosszantartó sporttevékenységek közben. A megfelelő állóképességnek köszönhető, ha az átlagosnál nagyobb terhelésekkel szemben ellenállóvá válik szervezetünk és a nagy munka után meg tud történni egy gyors helyreállítódás, regeneráció. Az aerob állóképesség egy kiegyenlített állapotot jelöl, ahol a szervezet oxigénigénye és oxigénfogyasztása között egyensúly áll elő. A fizikai megerőltetés ilyenkor hosszú ideig is eltarthat, közben a légzés nyugodt marad. Nincs sok időnk állóképességünk fejlesztésére, mivel az aerob és az anaerob állóképesség is csak a harmincadik életévig fejleszthető. Az aerob állóképesség fejlesztés módszere a tartós módszer, amikor a munkavégzés során 150-es érték alatt tartjuk a pulzusunkat. (gyerekeknél ez 170 is lehet) Kezdhetjük az edzéseket erősebb tempójú gyaloglással is, úgy, hogy még beszélgetni is tudjunk közben. Ennél a tempónál szervezetünk legfőbb energiaforrása a zsír égetéséből származik. Általános iskolás korban még nem ajánlott az anaerob állóképesség fejlesztés, vagy csak nagyon enyhe formában. Az intervall edzések 13-17 éves korban kezdődhetnek. Az aerobic az alap állóképesség fejlesztés legjobb eszköze. Ezért gyakoroltatta az egyes feladatsorokat olykor ismételve is a világbajnok, amiután a test, a lélek és a szellem együttes higiéniájáról tartott fontos előadást.

 

Az egészséges életmód témakörében a tudatmódosító szerek rendkívül káros hatásai, a fizikai, a szellemi és a lelki egyensúly megőrzése, az önuralom, a következetes látásmód és az erőszakmentesség voltak a fő témák. Az erőszakosság témakörében, annak különféle színterei és megnyilvánulási formáiban a témaválasztást indokolja, hogy az egyre inkább terjedő iskolai erőszakkal szemben megtaláljuk a megfelelő védekezési lehetőségeket, határt szabjunk az erőszak terjedésének. A beszélgetést az előadók azzal indították, hogy határozott különbséget kell tennünk a diákcsíny és az erőszakos cselekedetek, valamint a bűncselekmények között. Az erőszak korlátozza az egyén cselekvési szabadságát és megváltoztatja magatartását, kényszerhelyzetet teremt. Sokféle formája, elkövetési módja van, bárhol megnyilvánulhat. Az iskolának az a feladata, hogy az oktatás-nevelés színtereként megfelelő mintát kínáljon a tanulóknak, a nevelés eszközeivel próbálja meg korlátozni az agresszió megnyilvánulását. Az előadó bemutatta a konfliktusok kezelésének eszközeit, lehetőségeit. Rámutatott a környezet személyiségformáló vonatkozásaira, arra, hogy milyen erőteljesen befolyásolja a kortárs csoport az egyes emberek viselkedését. Sokszor a körülmények döntenek arról, hogy elkövető lesz-e a fiatal, vagy áldozat. Végül ismertette a diákokkal a szabálysértés és a bűncselekmény közötti különbséget.

 

Az egészséges életmód esetében az alkohol, a drog, a különféle dohánykultúrák elkerülése, valamint a gondolkodás és a testi fejlődés összefüggései képezték a témakörök alapját.

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.