Adaptációs utánkövető tréningek 2018. 06. 26. – 2018. 10. 18. közötti időszakban Összesen: 12 alkalommal

A Színház az egész: TIE-rendszerű új színházi nevelési módszer adaptálása, kiterjesztése a Balaton környékén pályázati projekt szerves részeként tizenkét alkalmas tréningsorozatot tartottunk a TIE módszereinek megismerése és a helyi környezetre való adaptálhatóság elősegítésére a program pécsi, szemesi és nagykanizsai megvalósítói részére.

A képzés első felében végigjártuk a Theater In Education elméleti alapjait. Célunk volt olyan tudás átadása, amelyet a munkatársak bármilyen környezetre képesek adaptálni, és felkészítettük őket a különböző területeken jelentkező szakmai kihívásokra, amelyeket a pedagógiai tevékenység során adott esetben a gyakorlatban kell megválaszolniuk. A különböző települések tanulói között jelentkező jelentős attitűd-, tudásszint- és képességbeli különbségek miatt hangsúlyoztuk a TIE mint a kognitív-, a szociális-, és a kulcskompetenciák fejlesztésére alkalmas pedagógiai forma széleskörű felhasználhatóságát.

A következő három találkozáson nagy hangsúlyt fektettünk a módszer gyakorlati megjelenési formáinak megismerésére, amelyet videofelvételek, konkrét foglalkozástervek és a jelenlevők tapasztalatainak megbeszélése alapozott meg. A program ezen szakaszában már felhívtuk a figyelmet a helyspecifikus kihívások és a helyi környezet különbségeire, amelyek meghatározzák az elérni kívánt pedagógiai céljainkat, és ösztönöztük a tréning résztvevőit, hogy a felkínált széles eszköztárból olyan elemeket és komplex programokat keressenek, amelyek a saját településükön felmerülő problémáknak, szervezeti struktúráknak, fizikai-kulturális környezetnek leginkább megfelelnek.

Az utolsó szakaszban így már részletes rálátásunk volt a konzorciumi tagok helyi célkitűzéseire és a települési viszonyokra, így a fent nevezett különbségekből fakadóan módunk volt a tréningvezető irányításával tematikus kerekasztal-beszélgetéseket folytatni, amelyekben a résztvevőkkel közösen részletesen megtárgyalhattuk az egyes TIE-programok és elemeik helyi alkalmazhatóságát, az adaptáció lehetséges módjait. A folyamatos interakció és utánkövetés eredményeképp megbizonyosodhattunk afelől, hogy a tréningen részt vevő munkatársak a megszerzett ismereteket további pedagógiai gyakorlatukban képesek magabiztosan használni és tovább fejleszteni.

Könyvjelző Közvetlen hivatkozás.

Hozzászólások lezárva.